KDAJ JE NAJBOLJE PITI VODO?

Dandanes je že moderno, da s seboj ves čas nosimo steklenico ali plastenko vode in jo potem počasi pijemo po požirkih, čeprav v bistvu sploh ni nujno, da smo žejni. To počnemo zgolj iz navade in pa prepričanja, da je zelo dobro, da čez dan spijemo čim večjo količino vode. To je sicer res, ampak preveč dobrega vseeno ni nujno vedno najboljše. Zato smo za vas pripravili 7 priložnosti, kdaj je za vaš organizem najbolje, da pijete vodo.

Ko se zjutraj zbudite

Kozarec hladne vode zjutraj spodbudi vaše telo in vas pripravi za celodnevne aktivnosti.

Pred obroki

Če pijete vodo, preden začnete jesti obrok, boste hitreje začutili, da ste siti in tako posledično pojedli manj, kar vam je lahko konec koncev tudi v pomoč pri vzdrževanju ali oblikovanju dobre postave. Pitje pred obrokom pa hkrati pripomore tudi k boljši prebavi in iz vaših ust prežene druge okuse (hrana, ki ste jo zaužili pred tem, kajenje), da lahko bolj uživate v obroku.

Ko ste lačni

Če ste lačni med obroki, si nalijte kozarec vode in videli boste, ali ste v resnici lačni ali pa zgolj dehidrirani. Včasih ljudje namreč mislimo, da smo lačni, ko smo v resnici samo žejni.

Pred in po telovadbi

Dobro je, da že pred začetkom telovadbe spijete malo vode, saj tako zagotovite, da je med fizičnimi napori ne izgubite preveč in dehidrirate. Po koncu telovadbe je izgubljeno vodo seveda spet potrebno nadomestiti, vendar bodite previdni, da je ne spijete preveč naenkrat; količina vode, ki jo je potrebno spiti po večjih fizičnih naporih, je odvisna od teže in zdravja posameznika, pa tudi od okolja, v katerem ste telovadili. Če se naprezate v vročem vremenu, je seveda potrebno spiti več vode.

Kadar ste izpostavljeni virusom in bakterijam

Če se nahajte v bližini bolnih ljudi v bolnišnicah, šolah ali na delu, je dobro, da popijete nekoliko več vode kot sicer, da pomagate vašemu organizmu odplakniti bakterije.

Ko ste bolni

V času bolezni niso koristni samo čaji in juhe, ampak tudi čim večja količina zaužite vode, seveda v kombinaciji z vsemi vitamini in čaji.

Ko ste utrujeni

Če ste tako izčrpani, da bi najraje kar zaspali, ampak to v tistem trenutku ni mogoče, spijte kozarec vode ali dva. Utrujenost je včasih namreč lahko tudi eden izmed znakov dehidracije. Ker voda hitro zaokroži po vašem telesu in tako doseže možgane, vas lahko napolni z nekaj dodatne energije.

Povzeto po: Everyday Health

L. Z.

 

 

Komentarji