Izvoli recept za dobro voljo in optimizem ­čĄŚ

Ustvarjanje optimisti─Źnega pogleda na svet zmanj┼íuje ob─Źutke negativnih ─Źustev, ┼żalosti, anksioznosti, obenem pa podalj┼íuje┼żivljenje, krepi medsebojne odnose in zagotavlja la┼żje soo─Źanje s te┼żkimi situacijami. V stresnih trenutkih se optimisti odzovejo bolje, kar zmanj┼ía tudi ┼íkodljive u─Źinke stresa na telo. Optimizem pa tudi sicer koristi zdravju, saj krepi mentalno odpornost, tudi pri tistih, ki so do┼żiveli travmati─Źne ┼żivljenjske razmere. Dobro deluje tudi na srce in o┼żilje ter krepi imunski sistem. Tu je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali, kozarec videti napol poln:

 

Osredoto─Źite se na re┼íitve, ne na probleme

─îe vas preganja problem, imate negativne ob─Źutke ali dvomite vase, spremenite svoj fokus z vpra┼íanjem: kaj bi lahko naredil/a druga─Źe in s tem spremenil/a situacijo na bolje? Namesto, da mislite na te┼żavo, misli osredoto─Źite na re┼íitev, kar vam bo dalo ob─Źutek upanja, ve─Źje mo┼żnosti za uspeh in ob─Źutek, da napredujete.

 

Zavrtite si 30-sekundni ┬╗film┬źo svojem ┼żivljenju

Ustvarite imaginaren film o svojem idealnem ┼żivljenju. Vklju─Źuje naj konkretne podrobnosti o va┼íem videzu, va┼íem po─Źetju, dose┼żkih in ┼żivljenju nasploh. Vsak dan si vzemite 30 sekund in si zavrtite ta film. Da tega ne pozabite storiti, si na mobilnem telefonu naredite opomnik. Ta preprosta mentalna vaja bo izbolj┼íala va┼íe razpolo┼żenje in spremenila na─Źin, kako razmi┼íljate o sebi, svojem potencialu in prihodnosti.

 

Negujte telo

V zadovoljnem telesu se la┼żje rojevajo pozitivne misli in ─Źustva. Optimizem je la┼żji,─Źe se fizi─Źno po─Źutite dobro. Dejavniki, ki ovirajo nadzorovanje dobrega po─Źutja in pozitivne energije, vklju─Źujejo: pomanjkanje spanja, nizek nivo energije zaradi slabih prehranjevalnih in ┼żivljenjskih navad ter premalo fizi─Źne aktivnosti. ─îe si ┼żelite uresni─Źiti velik cilj, trenirate zanj kot profesionalni ┼íportnik. Za optimalno mentalno osredoto─Źenost in delovanje se poslu┼żujte celostnega pristopa k fizi─Źnemu in psihi─Źnemu zdravju: spite, po─Źivajte, obvladujte stres, zdravo se prehranjujte in dovolj rekreirajte.

 

Prikli─Źite notranjega trenerja

Mnogi smo bolj samozavestni in delujemo bolje, ─Źe nas kdo spodbuja. Vseeno pa sta pomemben del uspeha tudi samozavedanje in odgovornost do samega sebe. Eden izmed na─Źinov, kako okrepiti te lastnosti, je priklic svojega ┬╗notranjega trenerja┬ź. V spomin prikli─Źite nekoga, ki vas je navdihnil in spodbujal. Ko se soo─Źate z izzivi, se vpra┼íajte, kaj bi v tem primeru naredila izbrana oseba.

 

Minimalizirajte ovire na poti do uspeha

Katere motnje in ovire vam stojijo na poti do cilja? Je to seznam opravkov? Neproduktivne navade? Negativni ljudje? Eden izmed klju─Źev za doseganje optimizma je stalno napredovanje, kar pomeni omejevanje motenj. Ugotovite, kako se izogniti sku┼ínjavam, preden ne izpolnite obveznosti ÔÇôohranjajte disciplino. ─îe se ve─Źkrat zalotite, ko zapravljate ─Źas na internetu, raje ne vklopite priljubljene elektronske naprave. ─îe prijateljem neradi re─Źete, da nimate ─Źasa za dru┼żenje, raje spreglejte njihovo sporo─Źilo, dokler ne izpolnite obveznosti. Uspeh je namre─Źtisti, ki ─Źloveka ohranja oz. dela optimisti─Źnega.

 

Opazite, kaj ste naredili dobro

Nau─Źite se opa┼żati, kaj v dnevu ste naredili dobro, na kaj ste ponosni. Vsak dan si vzemite trenutek in pomislite, kaj ste danes naredil dobro. Ta preprosta navada okrepi optimizem na dnevni ravni. Odgovori se spreminjajo in vam s─Źasoma pomagajo razviti samozavedanje, ki je izjemno pomembno za uspeh.

 

Domislite se kakršnegakoli izboljšanja trenutne situacije

Eden od na─Źinov prakticiranja optimizma je, da se navadite iskanja izbolj┼íanja stanja v vsaki situaciji, ne glede na to, kako majhno bi to izbolj┼íanje bilo. Na primer, ─Źe si ┼żelite shuj┼íati 10 kilogramov, se morda en kilogram ne sli┼íi veliko, a predstavlja korak v pravo smer.

 

Vsak dan naredite zapis v dnevnik

Vsak dan zapi┼íite v dnevnik, za kaj ste hvale┼żni. Zapi┼íite eno ali dve stvari, ki pa sta lahko kakr┼ínikoli. Lahko gre za dobro skodelico kave, ─Źudovit jutranji sprehod ali naklju─Źno dejanje neznanca. Tako se boste osredoto─Źili na pozitivne stvari v ┼żivljenju in kon─Źali dan z razmi┼íljanjem o lepih stvareh.

 

Prepoznajte, na kaj lahko in na kaj ne morete vplivati

Prepoznajte in sprejmite, na kaj lahko vplivate in pri katerih stvareh to ni v va┼íi mo─Źi. ─îe vas na primer odpustijo v slu┼żbi, tega ne morete spremeniti, lahko pa za─Źnete iskati novo. Pogosto preve─Źrazmi┼íljamo o celotni situaciji, namesto da bi se osredoto─Źili na dejavnike, na katere lahko vplivamo.

 

Ne pozabite prepoznavati negativnega

Biti optimisti─Źni ne pomeni, da svet gledate ─Źez ro┼żnata o─Źala. ─îetudi je dobro v situacijah videti pozitivno, vam lahko na dolgi rok ┼íkodi, ─Źe spregledate negativno. Optimizem je lahko poguben, ─Źe vas dr┼żi zaklenjene v fantazijah in stran od realnega sveta. Klju─Źna je kombinacija optimizma in realisti─Źnega razmi┼íljanja ÔÇôslednje bo va┼íoptimizem podprlo z realnimi dejanji, tako boste ustvarili pozitivno prihodnost in ne bosteobti─Źali v fantazijah.

 

Komentarji
Morda vas bo zanimalo