S HRANO PROTI CELULITU: 20 ŽIVIL, KI POMAGAJO

Celulit navadno opisujemo kot pomarančasto kožo, ki se najpogosteje pojavlja na stegnih in bokih. Značilno je, da ženske celulit najprej opazijo, ko je telo v nekem določenem stanju, na primer med sedenjem, kasneje pa je celulit opazen ne glede na položaj telesa.

Ključno je, da se s celulitom soočajo vse ženske. Najpomembnejši dejavniki, ki povzročajo celulit so: staranje, dolgotrajno sedenje, prekomerna telesna masa, kajenje, sončenje, stres, dehidracija, alergije na določena živila in drugi strupi.  

 

Spoznajmo živila, ki vam bodo v boju s celulitom najbolj pomagala: 

1) Stročnice: so živila polna vlaknin in beljakovin. Ker vsebujejo kalcij, ki je pomemben pri raztapljanju maščob) in kalij, ki je pomemben pri pospešenem odvajanju vode iz telesa, jih čim pogosteje umestite na svoj jedilnik. 

2) Oreški: so prav tako pomemben vir beljakovin in drugih hranilnih snovi. Med drugim vsebujejo tudi vitamin E, ki poživlja krvni obtok in kožo ter mononenasičene maščobe, ki bodo pomagale pri izgorevanju maščob. 

3) Otrobi in ovseni kosmiči: so ključen del zajtrka proticelulitne diete. Vsebujejo ogromno vlaknin, ki preganjajo maščobe in ponujajo energijo za ves dan ter številne antioksidante. 

4) Avokado: spada med priljubljene sadeže, saj vsebuje ogromne količine osnovnih maščobnih kislin, ki so zdrave za kožo, poživljajo krvni obtok in pripomorejo k izgorevanju maščob. Vsebuje tudi vitamin E, ki predstavlja ključ do zdrave kože ter betasitosterol, ki znižuje holesterol in pospeši krvni obtok. 

5) Banane: so odlične za žilje in krvni pretok. Vsebujejo ogromne količine kalija, ki pospešuje odvajanje vode, vitamina B6, ki spodbuja odvajanje vode ter magnezija, ki pomaga proti stresu in z njim povezanimi kilogrami.  

6) Jagodičevje: vir antioksidantov, vitamina C ter gamalinolenske kisline (slednje vsebujejo robide), ki pomaga pri izgorevanju določenih vrst maščob. 

7) Ananas: deluje protivnetno, kar spodbudi izločanje vode in pospeši obnovo kolagenskih vlaken. Poleg tega vsebuje vitamin C ter različne razgrajevalce beljakovin, ki telesu pomagajo pri prenosi beljakovin.  

8) Hruške: spodbujajo razstrupljanje telesa ter poživljajo limfni sistem. Ker vsebuje jod, ki spodbuja delovanje lenobnega metabolizma, vlaknine, ki pomagajo pri hujšanju ter kalij, so zaželen del proticelulitne diete.  

9) Lubenice: sočna hrana spodbuja odvajanje vode iz telesa. Prav tako lubenice vsebujejo likopen, ki je pomemben antioksidant, kalij ter vlaknine.  

10) Agrumi: vsebujejo vitamin C, ki sodeluje pri nastanku kolagena. Agrumi so bogati tudi v metoksibioflavonoidih, ki izboljšujejo krvni pritisk in krepijo kapilare ter v vitaminih kompleksa B, ki dajejo energijo in pospešujejo krvni obtok.  

11) Beluši: vrhunsko proticelulitno hranilo, saj krepijo vene in kapilare ter ugodno vplivajo na krvni pritisk. Vsebujejo glutation – razstrupljevalni encim, ki je borec proti prostim radikalom, ki spadajo med povzročitelje celulita, vsebujejo tudi vitamin A in C, ki utrjujeta kožo ter vitamine kompleksa B, ki skrbijo za zdravo prekrvavitev in limfni pretok.  

12) Suho sadje: predvsem suhe slive, fige in marelice so bogate s kalijem ter pomagajo pri uravnavanju vsebnosti vode v telesu. Vsebujejo tudi vlaknine in cink, ki je bistven pri izgorevanju maščob.  

13) Čebula: deluje proticelulitno. Vsebuje žveplo, ki omejuje škodo prostih radikalov, vitamin C, ki je pomemben pri obnovi kolagena ter vitamin E, ki ščiti celične membrane in preprečuje oksidacijo maščob. 

14) Brokoli: vsebuje alfalipoidno kislino, ki preprečuje neprožnost kolagena, nastalo zaradi sladkorja. Prav tako vsebuje selen, ki izboljšuje delovanje vitaminov C, E in betakarotena ter kalcij.  

15) Morska zelenjava: morske alge so bogat vir mineralov in antioksidantov, ki razstrupljajo in osvežijo utrujeno kožo. Vsebujejo jod, ki pospeši metabolizem in izgorevanje kalorij, ligane, ki spadajo med pomembne razstrupljevalce našega telesa ter kalij, ki prepreči zadrževanje vode.  

16) Pusta govedina: eden najbogatejših virov linolejske kisline, ki pomaga pri izgorevanju maščob. Vsebuje tudi železo, ki je pomembno za ohranjanje energije (zlasti med fizično vadbo) ter beljakovine, ki sodelujejo pri odvajanju vode. 

17) Jajca: vsebujejo beljakovine ter vitamin A. 

18) Perutnina: vir beljakovin z malo maščobami. Prav tako vsebuje tudi cink, ki pomaga pi izgorevanju maščob ter vitamine kompleksa B. 

19) Modre ribe: kamor spadajo losos, tuna, skuša, morska postrv, slaniki, sardine in brancin imajo malo maščob in veliko proticelulitnih beljakovin in mineralov. Vsebujejo osnovne maščobne kisline, ki so pomembne za zdravo in čvrsto kožo ter prostaglandine, ki pomagajo uravnavati ravnotežje vode v telesu, krepijo žilni sistem in pospešujejo krvni obtok.  

20) Polposneto mleko in lahki mlečni izdelki: pomemben vir kalcija, ki pospešuje izgorevanje maščob in odpravljanje celulita. Vsebujejo tudi linolejsko kislino, ki spodbuja izgorevanje maščob in nastanek mišične mase.

 

 

Povzeto po:

Foster H. 2008. Proč s celulitom: Sedem korakov do uspeha v šestih tednih. Učila, Tržič 

 

M. S.

Komentarji