”IMAŠ OTROKE? JIH BOŠ IMELA POTEM, KO TE ZAPOSLIMO?” SLEDI ODLOČITEV: USPEŠNA KARIERA ALI SREČNO ZASEBNO ŽIVLJENJE?

Dandanes se mnoge mlade ženske soočajo s to izbiro, ki se zdi neizogibna. Vprašanje »Ali že imaš otroke? Ali boš imela otroke potem, ko te zaposlimo?« mnogokrat visi v ozadju razgovora za službo. Kakšen smisel ima graditi kariero, če se bo ta sesula v prah tisti trenutek, ko bomo želele imeti potomce – in obratno, kakšen smisel ima imeti otroke, če se ne moremo proslaviti profesionalno? Tako vsaj razmišljajo mnoge ženske.

Ni treba, da je tako – lahko imate oboje, če se le znate organizirati. Vse ob svojem času!

 

  1. Starševstvo ni le vaša odgovornost, temveč tudi odgovornost vašega partnerja ali otrokovega biološkega očeta.

 

Če si skrb za otroka delite s partnerjem, se morate zavedati, da je skrb za otroka prav tako njegova naloga, kakor vaša. Če oba hodita v službo, ni pošteno, da se on vrne po napornem delovniku in se uleže na kavč. Tudi vaš dan v službi je bil dolg in naporen. Edino pošteno je, da si naloge pravično razdelita in se dogovorita, katere komu bolj ustrezajo. Morda je šola, kamor hodijo vaši otroci, na poti v njegovo službo – naj jih torej on zjutraj pelje v šolo in popoldne pripelje domov. Morda sovraži pomivanje posode, vendar ima rad vonj sveže opranega perila – naj se torej loti pranja oblačil in vas tako razbremeni.

Pomembno je, da imata partnerja jasno izdelan sistem že od vsega začetka. Težko je na neki točki uvajati nova pravila in dogovore, ko so stari že utečeni – še posebej, če za partnerja pomenijo manjšo stopnjo udobja – vendar je vedno mogoče. Idealno bi seveda bilo, če bi oba partnerja želela narediti kar največ gospodinjskih opravil in problema z delitvijo del sploh ne bi bilo, vendar se vsi zavedamo, da smo ljudje bitja z globokim nagnjenjem do lenarjenja.

 

 

  1. Ni vam treba biti popolna mati iz televizijske oddaje.

 

Popolni otroci z zlikanimi majicami in hlačami, vedno čista kuhinja in kopalnica, vse igrače vedno pospravljene na svoja mesta – to ni resničen svet. Ne pravim, da morate zapustiti hišna opravila in pustiti, da vam trava preraste hišo, vendar vam ni treba stremeti k popolnosti in sproti odstranjevati vsakega lasu, ki vam pade z glave na tla. Nepospravljena kuhinja je znak dejstva, da se v tem gospodinjstvu kuha doma, ne pa naroča hrano od zunaj; igrače, ki so razmetane po stanovanju, kažejo, da se imajo otroci dobro in se zabavajo; perilo, ki ostane nepospravljeno še dan potem, ko je že suho, kaže, da ste preprosto imeli za opraviti preveč drugih, bolj nujnih stvari, in da je vaše življenje polno.

 

  1. Ena naloga za drugo.

 

Kot v svoji svetovni uspešnici Get Your Sh*t Together pravi Sarah Knight, nekdanja uspešna poslovna ženska, danes pa freelancerka, ki svoje delo opravlja med srkanjem pinota na Karibih, je ključ do uspešnega organiziranja svojega življenja prioritiziranje nalog. Vsak dan morate prepoznati, katere naloge so nujne in zahtevajo vašo takojšnjo nedeljeno pozornost, in katere lahko počakajo. Ne zapadite v skušnjavo prepogostega in prezahtevnega »multitaskanja«; raje se lotite stvari eno za drugo in  jih odkljukavajte s svojega seznama (lahko mentalnega, še bolje pa če fizičnega – na trgu je toliko ljubkih planerjev, opomnike in sezname pa si lahko zastonj delate tudi na telefonu, sploh s pomočjo posebnih aplikacij). Naloge boste bolj kvalitetno opravljali, če jih boste razporedili od najbolj nujne do najmanj nujne in vsako opravili posebej; tako se jih boste lotili logično, pozornost pa vam nikoli ne bo uhajala stran od teme, ki se ji boste posvečali v danem trenutku. Posledično bodo tudi rezultati boljši.

 

 

Pomembno je, da se zavedate, da ni pomembno, kaj o vas mislijo drugi, ali dejstvo, da družba morda misli, da ste lahko le eno ali drugo; uspešna mama ali poslovna ženska. Lahko ste oboje, se pri tem imate tudi dobro in vzgojite srečnega in uspešnega otroka.

 

Vir: Sarah Knight, Get Your Sh*t Together, London 2016.

 

A. K.

Komentarji
Morda vas bo zanimalo