TO JE HRANA, KI JE ZA DOBER SPANEC NE SMEŠ JESTI V VEČERNIH URAH

Mnogi ljudje imajo težave s spancem – pa naj bo to z njegovo dolžino, kvaliteto ali obojim. Danes je življenje hitro in stresno, zato organizem potrebuje primeren nočni počitek. Tega sicer krotijo mnogi dejavniki, zakaj bi torej ustvarjali dodatne z napačno izbiro večernega obroka? Večerja lahko zelo vpliva na kvaliteto spanca, nekatera živila namreč pripomorejo k trdnemu in primerno dolgemu spancu, spet druga pa delujejo ravno obratno.

Tu je sedem živil, ki se jih je v ta namen v urah pred spanjem bolje izogniti.

 

  1. Sladoled

 

Banjica sladoleda v postelji je vse kar človek potrebuje v težkih dneh, še posebej, če je za tabo končana zveza, a ta lahko še dodatno poslabša tvoj spanec.

Ta ledena poslastica je polna maščob, zato z njo telesu ne daš priložnosti, da bi čez noč porabilo kalorije. Sladkor ti bo dal ogromno energije, organizem pa bo tako dobil mešane signale, zanj je namreč čas za spanje. Ker vse te energije ne boš porabila, se bo sladkor spremenil v maščobo in uskladiščil na tvojem trebuhu, stegnih, … Poleg tega odkrivajo, da uživanje sladke hrane pred spanjem povzroča nočne more – četudi te bo sladkor morda za minuto ali dve potolažil, na dolgi rok morda ni najboljša odločitev.

 

 

  1. Zelena

 

Morda te bo zelena na tem seznamu malce presenetila, a razlog je preprost: zelena je naravni diuretik. Diuretiki povzročajo pogostejše uriniranje, saj potiskajo vodo iz sistema. Če torej pred spanjem poješ preveč zelene, se utegne zgoditi, da boš ponoči prisiljena v obisk kopalnice. Zelenjava je seveda nekaj najboljšega, kar lahko privoščiš svojemu telesu, a zelene se v poznih urah raje izogibaj.

 

  1. Testenine

 

Testenine so hiter in topel obrok, ki je obenem tudi enostaven za pripravo, a tudi te niso najboljša izbira za obrok pred spanjem. Gre za enostavne ogljikove hidrate, ki se bodo med tvojim počitkom spremenili v maščobne obloge. Poleg tega jim je navadno dodana omaka iz paradižnika, smetane, sira ali olja, kar vse vsebuje precej kalorij. Testenine imajo visok glikemični indeks, zato bo tvoj krvni sladkor drastično poskočil, zaradi česar utegneš ležati v postelji, zaspati pa ne moreš.

 

  1. Česen

 

Poleg tega, da boš imela po njem slab zadah, kar utegne krotiti spanec tvojega partnerja, česen slabo vpliva tudi na tvoj spanec. Spada namreč med tiste močnejše začimbe in glede na to, da rad vznemiri želodec, je uživanje česna pred spanjem še posebej odsvetovano tistim z občutljivim želodcem in dovzetnim za refluks kisline.

 

  1. Temna čokolada

 

Tudi za temno čokolado te bo morda presenetilo, da je na tem seznamu – navsezadnje ne vsebuje veliko sladkorja, saj gre za bolj zdravo različico te pregrehe! A v njej se nahaja kofein. Določeno količino tega pravzaprav vsebujejo vse vrste čokolade, poleg tega pa jo bogatijo še stimulanti, kot je teobromin, ki pospešijo srčni utrip. Brez kofeina in teobromina je navadno le bela čokolada, a pri tej je problem stari sovražnik kakovostnega spanja – sladkor.

 

 

  1. Alkohol

 

Že res, da po nekaj kozarcih vina lahko zaspiš kot dojenček, a alkoholne pijače vsekakor ne vodijo k primerno dolgemu in kakovostnemu spancu, po katerem bi se zbudila polna energije. Alkohol ovira krepilne funkcije spanja, zato je spanec po kozarcu ali dveh bolj plitek, kar rezultira v tem, da se čez noč lahko večkrat zbudiš.

 

  1. Rdeče meso

 

Po veliki porciji rdečega mesa – pa naj bo to zrezek ali zarebrnica – bi marsikdo najraje zadremal. Problem pa je, da je meso polno beljakovin in maščob, zaradi katerih je telo v pogonu še pozno v noč, saj se meso presnavlja dlje časa kot večina ostalih živil. Trden spanec pa zahteva kar se da mirno telo.

Po drugi strani se ni potrebno izogibati prav vsem vrstam mesa, saj nekatere vsebujejo veliko železa in triptofana, ki pripomoreta k zdravemu, mirnemu spancu. Le ne jejte ga tik preden se odpravite v posteljo.

 

 

Povzeto po:

http://www.foxnews.com/health/2012/04/13/10-foods-to-avoid-before-bed.html

 

E. B.

Komentarji
Morda vas bo zanimalo