7 značilnosti dobrega kolektiva, ki je recept za uspeh

dobrega-kolektiva

Individualen talent, uspešnost na določenem delovnem mestu in dober življenjepis so le tri izmed mnogih stvari, ki ne zagotavljajo dobrega kolektiva in učinkovitega dela. Potrebno je veliko več, da se med zaposlenimi vzpostavi energija, ki jih povezuje in dela boljše ter uspešnejše.

Vsak šef bi se moral zavedati, da mu povezan kolektiv prinaša več želenega uspeha kot nepovezan. Tekmovalnost je dobrodošla, vendar le do neke mere. Vsak kolektiv je drugačen, poseben, raznolik. Ni pa vsak dober. Katere so značilnosti dobrega kolektiva?

Medsebojno sodelovanje

Bistvo skupinskega dela je sodelovanje. V uspešni ekipi vsak član dobro ve, kakšne so njegove zadolžitve in kaj se od njega pričakuje. Delo je potrebno dobro organizirati in vladati mora dobra komunikacija. Le tako bo delo tekoče teklo in pripombe ne bodo potrebne.

Zavedanje, da vsi delajo za isti cilj

dobrega-kolektiva

Ekipe morajo skupaj dosegati zastavljene cilje. Cilj dobrega kolektiva je, da se ne spotika ob napake drugih, ampak se zaveda, da vsi delajo z istim namenom in za dosego istega cilja. To ne pomeni, da ne sme imeti vsak svojega mnenja, potrebno ga je le prilagoditi celotni skupini.

Upoštevanje nadrejenega

Prav vse osebe, ki sestavljajo eno izmeno, so nujno potrebne za dober potek dela. Vsak se pa mora zavedati svojega položaja. Dober odnos med nadrejenimi in podrejenimi je ključen za dobro delo, hiter odziv in odpravo morebitnih težav. Delavec mora upoštevati navodila nadrejenega, nadrejeni pa se mora zavedati, da sam brez delavcev ne more delovati.

Odprta komunikacija

Tudi to je eden izmed bistvenih dejavnikov dobrega kolektiva. Karakterji so različni in ljudje se drugače odzovejo. Ob morebitnih problemih se je potrebno pogovoriti iz oči v oči in najti rešitev, ki bo odgovarjala vsem vpletenim.

Medsebojno spodbujanje

Ni potrebno, da čestitke prihajajo samo iz šefove pisarne. Če vidite, da sodelavec določeno stvar res dobro opravlja in je na koncu meseca za njo celo nagrajen, mu čestitajte in ga spodbujajte tudi sami. Tako bo ob vašem uspehu enako razmišljal tudi on.

6 DEJAVNIKOV, KI NEGATIVNO VPLIVAJO NA PRODUKTIVNOST

Dober vodja, ki vse usmerja

Ekipa brez zglednega vodje ne more delovati povezano in učinkovito. Šef je oseba, ki mora poskrbeti za organizacijo dela in jo imeti cel čas tudi pod nadzorom. Spodbujati mora razvoj svoje ekipe in jim tudi zaupati, dober kolektiv pa mora biti vedno pripravljen poslušati in upoštevati dana navodila.

Iznajdljivost

Pravilniki ne zajemajo čisto vseh situacij, v katerih se lahko znajdejo zaposleni, zato morajo biti ti dovolj iznajdljivi, da pravilno odreagirajo v vsaki situaciji. Prav tako ne rabijo zmeraj čakati na navodila, saj lahko zaradi poznavanja svojih zadolžitev marsikaj opazijo in opravijo sami, preden jim to kdo eksplicitno naroči.

Povzeto po: Factorial 

N. P.

Komentarji
Morda vas bo zanimalo